Ez a mű sokkal nagyobb hatást gyakorolt a film iránt érdeklődőkre mint a nagy tömegre, pedig egy igazán élvezhető művészfilmről van szó. Ez a film volt Luis Buñuel utolsó filmje, amit már teljesen vakon rendezett, tehát ez egy olyan film amit maga a rendező sosem látott. De mégis a legfantasztikusabb filmjének tartom. Bár a rendező legismertebb munkája egy kísérleti film az „ Az andalúziai kutya” amit barátjával Salvador Dalival készített. A filmes szürrealizmus egyik meghatározó alakja. De ennek ellenére nem egy groteszk, elvont filmről van szó, hanem egy végig nagyon élvezhető, érthető és feldolgozható alkotásról. Tartalmas, izgalmas és követhető.
A történet egy idősödő férfiról szól és egy nála jóval fiatalabb 18 éves barátnőjéről. A férfi nem tud lefeküdni a lánnyal mert az nem engedi, nem tudja birtokba venni őt. A lány csak játszik vele mint macska az egérrel. A köztük lévő kommunikáció teljesen képtelen, hiszen egy húszas évei körül járó lány beszélget egy hatvanas férfivel. De a férfi mégis reménytelenül szereti ezt a nőt, mindent megad neki, mert dúsgazdag anyagi gondjai nincsenek. Viszont pont ezért nem kap semmit. Talán erről szól a szerelem és a valóság. Ha szerelmes vagy valakibe, akkor nem birtoklod. Van még benne valami rejtély, valami titok ami felfedezésre vár, valami amire kíváncsi vagy amit magadénak akarsz tudni. Aztán pedig abban a pillanatban mikor teljesen elbirtokoltad, kifolyik a kezeid közül,mint a homok. Már nem is vágysz rá igazán, hiszen mindene a tied. Elveszíti az értékét számodra. Ez a film ezt az érzést a lehető legjobb módon közli és adja át. Megmutatja, hogy a szerelem milyen kiszolgáltatottá tud tenni. A rendező nagyon sok külső utalást tesz a szerelem vakságára, robbantások, gyilkosságok történnek körülöttük aminek el kéne,hogy terelje a figyelmét a lányról, de ő ezeket észre sem veszi a maga körül összedőlő világot.
Buñuel feltette pályafutása tetejére a koronát ezzel a művel. Végezetül elmondom, hogy van a filmben egy ritka technikai csavar amit ugyan kevesen vesznek észre, de ha egyszer feltűnik utána nem lehet nem látni.